1980 - 2000

Obrození v 80. letech

Do 80. let vstoupil Fiat s radikální Pandou, jejímž designérem byl Giugiaro. Díky jeho jednoduchým tvarům byla výroba vozu laciná, což se příznivě projevilo i v ceně, a Panda se stala velkým trhákem. O dva roky později přišel na svět Fiat Uno, který symbolizuje obrození Fiatu a v roce 1984 se stal Autem roku. V mnoha zemích včetně Československa se jeho název stal synonymem pro moderní malý, laciný a úsporný vůz s velmi dobrými jízdními výkony. Dalším důležitým modelem bylo Tipo, které se v roce 1989 stalo Autem roku. Právě při výrobě Tipa začal Fiat praktikovat nový způsob práce montážní linky označovaný jako „island production", při kterém se maximálně využívalo montážních robotů, čímž se výrazně snížilo riziko lidského pochybení.

Krize v 90. letech

Na přelomu 80. a 90. let se ovšem přes úspěch Tipa firma dostala do technické, organizační, invenční i prodejní krize. Pod vlivem desetiletí úspěchů firma zaspala a projevilo se podcenění trhu na všech úrovních počínaje vývojem a konče marketingem. Fiat se z této situace dostal částečně tím, že se soustředil na nové trhy, ve velké míře i rozvojové. Značka se snažila najít svou ztracenou reputaci prostřednictvím nové strategie nabízející avantgardní technická řešení za přijatelné ceny. V rámci nového přístupu a jako dárek ke stému výročí založení firmy si Fiat nadělil nové logo.

Úspěch se dostavil s Fiatem Punto, který byl jmenován Autem roku 1995, a s designově povedeným Fiatem Coupé, jehož karoserii navrhl Pininfarina. Modelem Ulysse vstoupil Fiat na pole segmentu lehkých užitkových vozidel. A následovalo mnoho dalších modelů: Barchetta, Bravo, Brava, Marea, Palio, Seicento, Multipla, Dobló, Stilo atd.