1950 - 1960

Hospodářský zázrak v 50. letech

V 50. letech Evropa zažívá celkovou hospodářskou konjunkturu a v automobilismu nastává skutečná revoluce - Evropa se motorizuje. Fiat přichází s modely 1100E, 1500E a 1400. Je to doba převratných výzkumů a inovací. Hromadně se v autech instalují topné a klimatizační systémy. Objevují se první dieselové motory. V Itálii roste hrubý národní důchod o 6,3 % ročně a automobilová výroba se stává tahounem ekonomiky. Ještě na začátku desetiletí připadal 1 automobil na 96 obyvatel, na konci 50. let to bylo již 28 obyvatel. Každý toužil po vlastním vozu. Závod Mirafiori proto zdvojnásobil výrobní kapacitu a počet zaměstnanců Fiatu stoupl na 80 000. Firma mohutně expanduje do zahraničí: v Jižní Africe, Turecku, Jugoslávii, Argentině a Mexiku vznikly nové závody.

Fiat slavil úspěchy i na poli výroby zemědělských strojů a traktorů, podílí se na obrovských akcích, jako je stavba elektrárny na Zambezi, přehrady na Nilu, nebo na záchraně egyptských chrámů v Egyptě. Má svůj podíl na prvním italském tryskovém letounu G 80, přichází s prototypy turbínového vozidla nebo vyvíjí činnost v atomové oblasti. V roce 1956 např. vyhrál soutěž na výrobu taktického stíhacího letounu NATO.

1957: Revoluce jménem Fiat 500 - Cinquecento

Radikální motorizace Evropy přichází s modelem Fiat 500, který se stává legendárním autem 20. století. Evropané zbohatli natolik, že mohli začít vyměňovat motocykly za auta a Fiat 500 byl se svou kompaktností, jízdními vlastnostmi a hlavně cenou ve správný čas na správném místě. Model byl na trh uveden roku 1957 a vyrobilo se ho přes neuvěřitelných 3,7 mil. kusů. Před „Pětistovkou" byl úspěšný již model Fiat 600 a po Pětistovce přicházely na řadu další. V roce 1964 se zrodil model Fiat 850, další vysoce oblíbený model.