1960 - 1980

Léta sociálních nepokojů v 60. letech a 70. léta

60. léta byla v Evropě plná stávek a sociálních nepokojů, které se nevyhnuly ani Itálii. Dělníci požadovali vyšší platy a sociální jistoty a docházelo k velkým střetům nejen s vedením firem, ale i s odborovými svazy.

Začátek 70. let přinesl několik důležitých událostí. První z nich byla zajímavá i pro obyvatele Československa. V továrně Togliatti, ležící na území tehdejšího Sovětského svazu, se začal pod technickým dozorem italských odborníků vyrábět licenční Fiat 124, který dostal název Žiguli. „Ruské Fiaty" se zakrátko začaly exportovat i do Československa, kde si svou robustní konstrukcí, spolehlivostí a relativně vysokou technickou úrovní získaly velikou oblibu. Samotný Fiat přišel po roční pauze na trh s dalším novým modelem, který se znovu měl stát legendou. Nový vůz se jmenoval Fiat 127 a jednalo se o rodinný vůz, který se stal oblíbeným pro své kompaktní rozměry, vnitřní prostor a jizdní vlastnosti. Není divu, že se stal Autem roku 1971.

V 70. letech ale také na Evropu dolehla ropná krize a automobilový svět se ještě více soustředil na malé vozy. Naštěstí Fiat prokázal, že je právě v této oblasti ve svém živlu. Nedostatek ropy vyděsil veřejnost i odborníky natolik, že došlo k velkému přílivu peněz do výzkumu a do výroby se dostala spousta inovací.

V roce 1979 se z Fiatu stává holdingová společnost. Z četných výrobních odvětví se stávají samostatné společnosti. Vzniká Fiat Engineering, Comau nebo Magneti Marelli. Podobně jsou založeny i společnosti Fiat Avio, Fiat Trattori, Fiat Ferroviaria nebo Iveco. Automobilová divize se osamostatňuje pod názvem Fiat Auto S. p. A. a zahrnuje značky Fiat, Lancia, Autobinachi, Abarth a Ferrari. Značku Alfa Romeo přebírá v roce 1984 a v roce 1993 získává Maserati.